This is England


Kommentarer
Postat av: Nellie

Hej! Känns knasigt att skriva men har följt din blogg ett tag, och vad roligt med London. Har gått igenom hela den grejen med jobbsök och sånt själv i stan, så om du vill ha lite tips (och varningar!) så säg till. Har fortfarande lite kontakter också, beroende på vilken typ av jobb du söker! Lycka till med Londonlivet, och det där med att folk säger att det regnar jämt - det regnar mycket mer i Svea!

Svar: Hej! Vad kul, haha :) Ja just det, minns att du var här nu när du säger det! Just nu söker jag typ allt möjligt, café/pubar/osv, öppen för det mesta liksom! Roligt att höra från dig och (kollade in på din sida) att du kör på med musiken, så sjukt duktig ju!
Cecilia Horner

2015-01-25 @ 18:00:45
URL: http://www.kissmestupid.se
Postat av: ..

-

2015-01-27 @ 00:53:39
Postat av: Nellie

Ja men vad kul! Jag jobbade på ett ställe som heter Sweet Couture och det var hemskt. De behandlar en som skit det får man vara beredd på. Och de ger en långa pass utan raster. Ja, klimatet är ganska annorlunda ;) ser att du hänger mer i västra, vilket är kul för där har jag knappt varit. Var i notting hill nån gång.. men jag hängde ju bara i östra där jag trivdes som fisken i vattnet ändå.
Mitt tips är att söka sig till de "svenska" ställena. De flesta av mina vänner jobbade på Fika eller Nordic Bakery (Nordic Bakery finns i väst!) och de var schysta och trevligt folk. Trist med att hamna i svenne-bubblan, men det var roligt också. Träffade folk som är mina bästa vänner här nu! Men har en del vänner kvar så kommer nog och hälsar på nån gång i vår, då kanske vi kan mötas upp om du är kvar? Och kul att du gillade musiken! Jag jobbar just nu i butik och försöker hålla på med det så mycket som möjligt.

2015-01-30 @ 18:19:33
Postat av: cecilia

Tack för tipsen! Och ja, absolut hör av dig om du kommer hit :)

2015-02-01 @ 22:56:49
URL: http://carpet.blogg.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0